Blog

První zpráva

14.09.2012 23:03

Dnes byl spuštěn náš nový blog. Prosím sledujte jej, budeme se snažit přinášet vždy aktuální informace. Číst zprávy tohoto blogu je možné i přes RSS kanál.

Záznamy: 1 - 1 ze 13
1 | 2 | 3 | 4 | 5 >>

Štítky

Nebyly nalezeny žádné štítky.

První reakce na "Otevřený dopis Prof. Zimovi"

1)

Odpověď Prof. MUDr. Tomáše Zimy, DrSc., MBA na "jemu zaslaný "Otevřený dopis ...".

 

Vážený pane docente,
Váš otevřený dopis datovaný dne 28.8.2012 jsem obdržel elektronicky dne
23.září 2012.

From: jan.handzelsr@seznam.cz [mailto:jan.handzelsr@seznam.cz]
Sent: Sunday, September 23, 2012 9:54 PM
To: tomas.zima@lf1.cuni.cz
Subject: Otevřený dopis Prof.Zimovi

Vážený pane docente,
Zasílám Vám odpověď na Vámi položené otázky, které vycházejí z našeho
rozhovoru a jedná se o vytržené části vět z kontextu cca více než
půlhodinového hovoru, kdy jak sám tvrdíte, jste byl vyčerpán.

1) "...profesor Mazánek neměl být přednostou kliniky již před 5 lety..."
Proč jste tedy během tohoto dlouhého období nepodnikl systematické kroky k
nápravě nedostatků na klinice, za které jako děkan fakulty odpovídáte?

Pan profesor Mazánek měl a má moji plnou podporu a zasazoval se a prosadil
řadu změn v oblast výuky stomatologie a zubního lékařství na naší fakultě.
Společně jsme hledali řešení jak obor stomatologie respektive zubního
lékařství a maxilofaciální chirurgie rozvíjet. Jediné co mu mohu vytknout,
že nedostatečně omladil učitelský sbor kliniky.

2) "...nepodsouvat myšlenku zřízení ÚKES někomu jinému, protože tento návrh
je můj..." Zařazení Stomatologické kliniky do kompetence ÚKES je tak zásadní
změna, že o ní mělo být široce diskutováno i s pracovníky kliniky, nejenom s
vedením kliniky a ÚKES. K tomtuto Vašemu návrhu se neměl možnost vyjádřit
Akademický senát 1. LF UK a o hlasování na Vědecké radě o této problematice
není žádná zmínka v zápisu z tohoto jednání v on-line materiálech naší
fakulty.

Souhlasím, že jsem autorem myšlenky transformace stomatologických pracovišť
na naší fakultě. Akademický senát o organizačních změnách byl informován.
Tyto změny projednávány s vedením VFN. Organizační změny nepřísluší ke
schvalování Vědecké radě.

3) ...", pokud byste svůj článek dal k dispozici tisku nebo televizi, tak
bych "... redaktorovi nebo do mikrofonu řekl, že "...v tomto materiálu jsou
nepravdy..." V tomto bodě s Vámi, pane děkane, nesouhlasím. Doufám však, že
Vaše hodnocení budete mít možnost vyslovit veřejně.

Jsem připraven prokázat nepravdy v dokumentu, který jste mi zaslal, kde
prokazujete neznalost mimo jiné platného vysokoškolského zákona. Dále je pro
mne s podivem, že některé Vaše nápady jste nezaslal v minulosti jako podnět
pro řešení.

4) ...že kdybyste byl na místě vedoucích pracovníků ÚKES, ...že byste mě
žaloval! ..." Vážený pane děkane, dopadne to naopak: já budu žalovat vedoucí
pracovníky ÚKES a obávám se, že i Vás. Tuto nešťastnou a fakultu poškozující
kauzu by měl někdo odpovědný objektivně zhodnotit.

Jsem připraven svoje kroky kdykoliv a kdekoliv obhájit.

5) A konečně poslední poznámka k Vašemu závěrečnému sdělení, že "...jste již
provedl podobné změny v 21 chemických a biochemických laboratořích na
fakultě a nikdo neodešel!..." Také v tomto bodu se moje odpověď liší od Vaší
informace. Na protest proti Vaší změně výuky stomatologie na 1. LF UK v
Praze 1 pracovník kliniky odchází. Dnes jsem odeslal dopis přednostovi
Stomatologické kliniky Prof. MUDr. Jiřímu Mazánkovi, DrSc.:
Vážený pane profesore,
žádám o rozvázání mého pracovního poměru s 1. Lékařskou fakultou Univerzity
Karlovy v Praze dohodou. Můj pracovní poměr skončí uplynutím dne 31.8.2012.
Důvodem ukončení mého pracovního poměru je zásadní nesouhlas s
bezprecedentním rozhodnutím děkana a Vědecké rady 1. LF UK (bez schválení
Akademickým senátem fakulty!) zařadit Stomatologickou kliniku v roce 98.
výročí jejího založení do Ústavu klinické a experimentální stomatologie.

Vážený pane docente, že žádáte o rozvázání pracovního poměru je Vaše
svobodné rozhodnutí.
Vytržená část věty z kontextu konstatuje pouze to, že nikdo nebyl v rámci
mých reorganizačních kroků v rámci ústavu biochemie propuštěn z 1. LF UK,
respektive s ním nebyl rozvázán pracovní poměr.
Dovoluji si podotknout, že v textu dopisu adresovaném prof. Mazánkovi,
uvádíte "bezprecedentní rozhodnutí Vědecké rady". Vědecká rada o tomto
nerozhodovala, tudíž nemohla učinit bezprecedentní rozhodnutí.

Vážený pane docente,
o změnách jsem informoval na jaře pracovníky kliniky. Velmi si vážím
poctivé a svědomité práce všech pracovníků bývalé Stomatologické kliniky a
dalších učitelů a pracovníků fakulty a nikdy bych si nedovolil jejich práci
znevážit.

Prof. MUDr. Tomáš Zima, DrSc.

 

2)

Odpověď p.prim.MUDr. Františka Koukolíka, DrSc. kterého jsem se ptal na diagnostiku machiaveliánského syndromu u vedoucích pracovníků VÚS, nyní ÚKES.

 

Vážený pane docente,

děkuji za dopis.
Pravděpodobně máte na mysli Owenův-Davidsonův hybris syndrom (sy mocenské pýchy), případně machiavelianismus nebo něco z toho okruhu (dark triad).
Diagnosu má vyslovovat specializovaný psychiatr/psycholog, což nejsem a to po vyšetření.
Smysl toho, co se v daném ohledu snažím sdělit veřejnosti, není označování jednotlivých lidí, je jím informace o typu osobnosti a jeho příčinách i souvislostech. Mně na nich zajímají evoluční a neurobiologické kořeny.
Mockrát děkuji za odkaz na Vaši stránku, rád se podívám,

s pozdravem,

František Koukolík

 

3)

Dopis MUDr. Vojtěcha Doležela, který na Dětské stomatologické klinice na Fakultě dětského lékařství v Praze Motole založil klinickou disciplinu "Stomatologické ošetřování nespolupracujících dětí". Koncem 80. let emigroval s rodinou do Německa, kde stále pracuje jako zubní lékař, stejně jako v Rakousku a Švýcarsku.

 

Mily Jene!
Mohu si jeste dovolit Te tak oslovit? My "zradci naroda" mame tradicne potize s akceptanci ve vlasti. Ale snad se pres to dokazes prenest.
Tomas Hlado mi poslal Tvuj dopis dekanovi a informaci o "klinickem" deni v Praze. Posoudit to odsud nemohu. Schazi mi potrebne informace o osobach a obsazeni v tomto presmutnem divadelnim predstaveni. Rozbit 1.stomatologickou kliniku po jejim slouceni s 2.klinikou je ovsem vykon pozoruhodny.  Silne mi to pripomina devastaci detske stomatologicke kliniky, tohoto kdysi ve svem principu na svete mimoradneho a jedinecneho pracoviste. Nejak jsme na ty devastatory slabi a vse probiha nejspise podle tzv. Schopenhauerova zakona entropie: Vysledkem pridani lzice vina do sudu s mocuvkou je mocuvka. A vysledkem pridani lzice mocuvky do vina take mocuvka.
Je dobre, zes práskl pesti do stolu. To uz clovek musi udelat, aby se nemusel sam pred sebou stydet. Jak zruseni kliniky zapusobi na stomatologickou verejnost je ovsem otazka. Otrese ji tato otresna udalost? Vyjmout kliniku z fakulty a z university je neslychane. Pokud mne pamet neklame ( a uz mne parkrat zklamala), podilel se Vyzkumny ustav stomatologicky sveho casu na prevychove dentistu na stomatology. Tak ted to bude asi naopak a ustav se bude pod hlavickou ministerstva zdravotnictvi a tedy tech proklatych politiku (aby je cert vzal)podilet na prevychove a vychove stomatologu na dentisty. Cest jejich pamatce, ovsem. Tech dentistu, neb jsem se od nich naucil par velmi uzitecnych a praktickych veci. Byli to moc dobri remeslnici a pacient pro ne nebyl "bacient", jak kdysi rikala nase mala neter Hanicka. Ale to neduleziteji jsem se naucil  od Vas. Od Tebe, od Karla a od Heleny. A za to jsem Vam stale zavazan a vdecny. A moc jsem si vazil Tve prizne a byl velmi sklesly, kdyz se to zmenilo. Stomatologie je vsak obor medicinsky a lze jen doufat, ze neskoncime u "truhlariny" ke skode oboru a nasich pacientu. 
Snad ted trosku ke mne. Odesel jsem, protoze jsem mohl a protoze úsili bylo marne. Sli po mne jako po Karlovi, ale nevyslo jim to. Demontazi si ti gauneri museli nechat az "na potom". No on jim to Panbuh jednoho dne spocita. O tom nepochybuju coby atheista. I kdyz si nekdy rikam, ze on ten nas Adonaj moc dobre vi, proc se nam neukazuje. Musel by se stydet pri pohledu na sve malo zdarene dilo ( k obrazu svemu?) a ten neustale pokracujici a zakrvaveny pokus o budouci lepsi. Mel jsem stesti, maje verneho pritele z detstvi, ktery naz z te bryndy vytah´ a staral se o nas, byl k nam jako matka k slabomyslnemu diteti a postavil nas na nase vratke nozicky. On i pres to, ze emigroval uz v roce 1969 nezapomnel vyznam "Budte s nami, jsme s vami." Inu to Kiplingovo "jsme jedne krve, ty i ja" plati nejen mezi zviraty. A jsou mi ta zviratka, mily Jene, dnes milejsi nez lide. Nas cesky kocour, nas husacek s husickou, slepicky a kruty mne obohacuji kazdy den svoji empathii a uslechtilosti. Kam se na ne, my lide hrabeme. A byl to i muj pritel, ktery mi zprostredkoval hospitace u Prof.Engelhardta v Düsseldorfu, ktery patril ke stomatologicke spicce v Nemecku. A pres jeho vliv a vyznam jsem se dostal k diagnostice nejen funkce tzv.zvykaciho aparatu (jak jej definuje muj rakousky ucitel prof.Rudolf Slavicek), ale i k pokusu poruchy funkce lecit. A pres Rudolfa Slavicka jsem narazil na prukopnika pochopeni zubu coby Tastorgan=hmatoveho teliska.
Dr.Carl Sigmund, ktery praktikoval v Baselu (Svycarsko) jako zubni lekar ( to slovo zubar bych tem, co ho vyslovuji nejradeji okamzite omlatil o hubu -ach ta moje nezkrotna radikalita)
           byl ve Frankfurtu nad Mohanem v roce 1863 prijat do
           Cetralverein detscher Zahnärzte a publikoval v roce 1867 velmi zajimavy clanek
           Die Empfindung der Zähne v casopise Dtsch.Viertel-
           jahrschrift f.Zahnheilkunde, H.III,1867, S.179.184. 
           <https://books.google.com/books?id=BXQBAAAAYAAJ&printsec=frontcover&hl=de&source
            =gbs_ge_summary_r&cad=0#v=onepage&q&f=false>
A trvalo to, nez se to ujalo a zda se, ze nejen v Cechach, povestnych svymi zapachajicimi rybniky indolence ( prosim, nezamenovat s ignoranci, ktera sice zavani inteligenci, ale dovedne zakryva zly umysl), ale i zde na zapade, tato velmi inspirativni a hlubokomyslna prace, nasla od roku 1867 jen malou hrstku priznivcu. Dokonce nas to stalo trosku prace, nez jsme zjistili, ze jeho jmeno bylo Carl. O ostatnich zivotopisnych udajich nemluve. Hrstka "vedomcu" nestaci konkurovat ani prostredky ani mnozstvim vynalozene prace prevaze zastupcu medicinske evidence (snad spis ingnorance, viz vyse), opirajicich se o vyznam dukazu lecebnych metod prostredky statistiky a popirajicich vyznam empirie v medizine.
Taze jeste pro zapakovani. 1867!!!! Teprve dnes nam davaji moznosti funkcni kernspinomatografie nahlednout do funkce tzv.zvykaciho ustroji, do projekce jeho funkce v centralnim nervovem systemu. Jeden American, ale ne z Vysocan, Jay Harris Levy www.jayharrislevy.com, to vzal velmi vazne.
www.jayharrislevy.com/Jay Harris Levy DDS/Dr.Levy.html

511 SW 10th Avenue, Suite 1102 - Portland, OR 97205 - USA

Telephone: 503.222.2157 - FAX: 503.222.6373

E-mail: jayharrislevy@gmail.com

clanky:
https://www.jayharrislevy.com/Jay_Harris_Levy_DDS/Articles.html

2009
Teeth as Sensory Organs by Jay Harris Levy
https://www.dentalaegis.com/special-issues/Dawson/2009/10/teeth-as-sensory-organs

informace k prednasce 2010 "Pathways of Occlusion"
https://www.ohsu.edu/xd/education/schools/school-of-dentistry/continuing-education/occlusion-pathways.cfm


kratke biograficke info ze stranky:
https://mid-atlanticcenter.com/site/past-lectures/
(neni jasny stav k jakemu datu?):
Jay H. Levy, DDS
Occlusion:Underlying Mechanisms and Clinical Applications
Jay Harris Levy, DDS at the Mid-Atlantic Center.

Dr. Jay Harris Levy

Jay Harris Levy, DDS, is an Assistant Professor in both the Department of Prosthodontics and the Department of Biological Structure and Function at the Oregon Health and Science University. Dr. Levy attended Union College where he received a degree in Mechanical Engineering in 1978. He received his dental degree from New York University in 1982 and served on the faculty as an assistant professor between 1987 and 1991. Between 1982 and 1999 he maintained a private dental practice in New York City where his practice focused on occlusion, restorative dentistry and temporomandibular disorders. He recently completed a two-year postdoctoral fellowship in neurophysiology at the Oregon Health and Science University and currently maintains a sensory-physiology research program that is focused on understanding the functional roles of different components of the mechanosensory system of the teeth in the smooth execution of mastication.

A nastin toho, co dela, mas v priloze.

Ja to pri sve malickosti az titernosti pokladam za velmi vyznamne. Prave pro vyuku. A to je hlavni duvod, proc Ti pisu. Jako zacinajici student stomatologie jsem pri praktickych cvicenich propedeutiky na 1.stomatologicke klinice UK v Praze, Katerinska 32, zazil asistenta, jehoz jmeno nestalo za zapamatovani. Psal se, tusim, rok 1968. Ze sadrovych bloku jsme vyrezavali tvary zvykacich plosek zubu, aniz jsme zvedeli neco o souvislosti morfologie a funkce. Toto prevazne staticke a mechanisticke pojeti prevazovalo po celou dobu vyuky. Neurofysiologie, vyznam zubu coby hmatovy organ, byla pro nase ucitele velka neznama. To nerikam, abych "plival". Ja si vazim moc toho, co mne naucili. Hlavne vseobecne medicinsky myslet a respektovat lekarskou etiku. Ale toho praktickeho bylo malo a prave tento, po mne dnes tak velky vyznam hmatove funkce neporusene zubni tkane a zavesneho aparatu zubu, docenen nebyl. A snad by bylo, konecne od roku 1867 by se to snad pomalu mohlo projevit, na case stereotakticky vyznam zubu a v dusledku toho i velmi komplikovane stavby celeho chrupu (viz.sferika okluze) zduraznit. Dusledek=prevence!!!!! Ale Ty vis sam, ze prave v parodontologii se neustale vyznam okluzniho traumatu a tedy i okluze bagatelizuje, jako by dusledkem traumatu nebyl zanet. Jeden uz by se z toho, z odpustenim, posral. Ale pozor, jak se rika na Hane, rodisti meho tatinka, "na posraneho spadne i zachod".
Takze, selze-li universita, kdo poskytne studentum oporu ne ve stari, ale v mladi? Zbylo v nas jeste trosku entuziasmu v tom vseobecnem marasmu? Nebylo by vhodne, tem zanedbanym poskytnout mimouniversitni pozornost? Avsak ala Hippokrates!!! Jako starsi kolegove, ala
 Rudovous Akiro Kurosawy?
Ale Tebe uz neco napadne, ty mu nezbedny bakalari. Jak rikali ti dezentyri ve stohu dobremu vojaku Svejkovi:  "Vyser se na svyho oberlajtnata".
A ja rad pomuzu, budu-li moci ( a je to bohuzel cim dal tim tezsi) a bude-li to treba.
Zustan nam zdrav, milý Jene a nedej se zlomit.
To Ti ze srdce preje
Vojta Dolezel

P.S. A na zaver par versu k te truhlarine:


                     N E S T A S T N Ý   T R U H L Á R

                   Nez by cichal denne, tezké pachy klihu,
                   rozhodl se radej´ pro úcinky lihu.
                   Vypije ted denne, dve, tri flasky rumu,
                   trosky zbývají uz z truhlarského umu.

Vetsinu carek a hacku si musis domyslet. Je to jednak pro mne slozitejsi se zdejsim programem psat a druhák internet ta "nabodenícka" Mistra Jana z Husi nema rad a promenuje je na ctverce, nejake tristvrtky a pod., takze je vse nakonec necitelne. Inu Pravda intenetu vitezi.

 

 

 

 

4) Dopis jednoho ze studentů zubního lékařství 5. ročníku

---------- Původní zpráva ----------
Od: zubari9.10@seznam.cz
Datum: 27. 9. 2012
Předmět: Re: Fwd: Otevřený dopis Prof. Zimovi

Dobrý deň p. doc. MUDr. Jan Handzel CSC.,
myslím, že 99% z nás s Vami naplno súhlasí. Bojkotovali niektorí proti zmenám celé prázdniny písomne, ale všetky rozhodnutia išli mimo nás. Nik sa nás nespýtal na náš názor. Boli tam niektorí zástupcovia z ročníkov. Nemyslím si, že práve oni zjedli múdrosť sveta a môžu rozhodovať za stovky ďalších.
Poraďte nám teda ako??? Veľa z nás to už vzdalo, pretože na tejto fakulte majú vedúce slovo len najvyšší a my ostatní sa necháme viesť ako stádo oviec, čo všetci vieme, že by to tak nemalo byť.
Chceme, aby sa systém zmenil, ale nie týmto smerom ako sa vydalo vedenie. Ako ste sami napísali pán docent, chceme aj my to najlepšie od fakulty a chceme, aby história a to, čo sa budovalo toľké roky bolo zachované, i keď naozaj je veľmi dôležité z dôvodu nových technológii, prispôsobovať tomu i výuku.
Pomôžte nám ukázať ako by sa to dalo zmeniť k lepśiemu.
Predsa len máte oveľa viac skúseností ako my a i Váš prejav má väčšiu moc a silu ako ten náš.

S pozdravom študent 5.roč, ZL